Detta är det första huset jag och min sambo (tidigare snickare, numera byggprojektledare) renoverade ihop. Tanken var att optimera byggnadsytan, modernisera huset och samtidigt bygga entré på framsidan. 

Före – ett fritidshus från 70-talet med liggande, brun panel och entré på baksidan

Efter – entréutbyggnad på framsidan med ny, tilläggsisolerad fasad, bytt tak och fönster
Före – storstuga med murad öppen spis, parallelkök, litet badrum med hallen intill
Efter – öppet upp i nock, nytt U-kök där badrum och hall tidigare låg, en täljstenskamin och dörrar till sovrum flyttade.
Före – sovrummet innan renoveringen
Efter – sovrummet fick en ny layout när dörren flyttades. Garderobsinredning
monterades längst hela den bakre väggen, bakom gardinerna.
Badrummet flyttades från mitten av huset till ett av hörnen och fick en yta på drygt 4kvm där även tvätt och varmvattenberedare skulle få plats. I planeringen gjordes denna moodboard